maanantai 16. syyskuuta 2013

Matkalaukku

Moikka ja ihanaa syksyistä alkavaa viikkoa!

Olen jo jokin aika sitten ostanut Sinellistä matkalaukkusetin, kaksi matkalaukkua siis. Matkalaukku on kyllä ehkä hieman väärä sana, kokonsa puolesta eivät sitä kyllä ole, mutta se nyt vaan on päälimmäisenä mielessä.
Maalasin laukuista pienemmän jo kauan aikaa sitten, kun maalailin tyttäreni kanssa kiviä kesäisen aurinkoisena ja kuumana päivänä meidän parvekkeellamme. Siitä lähtien se on istunut askarteluhuoneen hyllyllä ja odottanut, että keksisin mitä siihen laitan. Pari iltaa sitten aloin tuumasta toimeen. Ei siitä suunnitelmien mukaista tullut, mutta oikein ihana, minun mielestäni, kuitenkin. Tässä vähän vaihekuvaa laukun matkasta valmiiksi.

Kaikki kuvat ei syystä tai toisesta oo ihan parasta laatua, mutta koittakaa pärjätä. Tässä siis se mistä lähdettiin liikkeelle. Pahvinen matkalaukku. =0)


Maalasin laukun harmaalla askartelumaalilla kauttaaltaan . No joo, maalasin sen alunperin vain ulkopuolelta, kunnes sitä työstäessäni tajusin, että se olisi todellakin pitänyt maalata myös sisältä.. Tein sen sitten eilen illalla, pienessä kiireessä, kun oli pakko saada valmista.. Tässä on myös ensimmäinen decoupage paikallaan.


Ajatuksena oli ensin, että laittaisin tuohon viereen jonkin pienen kyltin tms. ja kirjoittaisin siihen jotain juuri sopivaa. Ensin suunnittelin laittavani tähän laukkuun kaikki pitsini ja aion kirjoittaa sen myös salkun päälle. Aikani asiaa pohdittuani päätin, etten sittenkään kirjoita päälle mitään. Näin ei haittaa, vaikka käyttötarkoitus ajansaatossa muuttuisi. Tässä seuraavassa kuvassa siis toisen kuvan kiinnitys. Oli pakko laittaa noita lempiservettejäni taas..


Tässä sitten molemmat decoupage-kuvat paikallaan.


Sitten laitoin hieman kulmakoristeita. Nämä on stanssattu valkoisesta kartongista. Päälle laitoin vaaleanpunaista mustetta ja helmiäismistiä. Tässä on stanssina Joy! Vintage Flourishes kulma ja kiekura.


Sitten laitoin ennätys paljon ruusuja. Nämäkin ovat mulle aivan uusi juttu ja iso kiitos näistä äidilleni. Hän osti näitä keväällä Naisday-tapahtumassa Heinikalta, mutta ne jäivät minulle ja nyt olen niihin aivan rakastunut. Lisäksi piti tietenkin laittaa perhonen. =0)


Sitten lisäsin vielä helmiä koristeeksi näillä tarvikkeilla. Ihan muutaman kerran pinsetit teki mulle tepposen ja helmepuolikkaita lensi sinne ja tänne. Mutta kivaa oli. =0)


Tällaiset paperit laitoin laatikon sisälle. Ensimmäistä kertaa tällaista tein. Ihan hyvin onnistui, kun jaksoi tarkkaan katsoa mitat.


Tässä vähän lähikuvaa perhosesta.


Ja tässä kuvaa ruusuista ja enkeleistä..



Tässä vielä kuva valmiista laatikosta.


Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen. Tätä oli tosi kiva tehdä ja ehkäpä näitä tulee tehtyä lisää, jollei nyt näitä matkalaukkuja, niin ainakin rasioita. Kiitos kun kävit lukemassa ja jätäthän palautetta ja vinkkejä! Ihanaa syysviikkoa Sinulle!!

P.s Olen jo viime viikosta asti ollut taivaassa, nimittäin Leimailutaivaassa. Onneksi odotus palkitaan tulevana lauantaina. =0)

4 kommenttia:

  1. Tosi hienon sait tosta matkalaukusta... mulla kans tollanen odottaa työstämistä kunhan vaa sais aikaseks.
    Mistä oot ostanu ton ruusu servetin... ihana!Nii ja mulle ei kyll oo tullu mieleen et noita stanssattuja kuvioita vois käyttää noin .. hieno idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nuo vintageservetit olen ostanut Turusta Anders Meder nimisestä askarteluliikkeestä. Ovat aivan ihania minun mielestä.

      Poista